مرحله ۱: مطمئن شوید که صفحه یا سایت شما واقعا در نتایج گوگل موجود نیست

ابتدا بررسی کنید که صفحه یا سایت شما واقعاً در فهرست گوگل وجود ندارد. بسیاری از مردم تصور می کنند که سایت یا صفحه وب آنها در گوگل نیست، در حالی که در واقع صفحه سایت آنها در صفحات آخر نتایج جستجو وجود دارد، یا ممکن است به دلیل ویژگی های جستجوی شما, حذف شود.

برای اینکه مطمئن شوید سایت شمادر نتایج جستجو وجود ندارد اقدامات زیر را انجام دهید:
۱- جستجوی ایمن را خاموش کنید، زیرا ممکن است نتایج جستجوی شما را فیلتر کند.

۲- نتایج جستجو را به سایت یا صفحه مورد نظر خود محدود کنید:

برای مثال جستجو را به صورت مقابل انجام دهید :

site:your_domain_name

به جای your_domain_name نام دامنه سایت موردنظر خودتان را وارد کنید. به این ترتیب نتایج جستجو به این سایت محدود خواهد شد.

به عنوان مثال:

طراحی سایت site:busiinet.ir

به این ترتیب گوگل کلیدواژه طراحی سایت را در سایت busiinet.ir جستجو خواهد کرد.

۳- اگر سایتتان را در نتایج جستجو مشاهده می کنید، سایت یا صفحه شما در فهرست گوگل قرار دارد.

برای یک سایت ، ممکن است خود سایت در فهرست گوگل باشد، اما تمام صفحات آن در فهرست گوگل وجود نداشته باشند. برای اینکه گوگل بتواند تمام صفحات موجود در سایت شما را پیدا کند، یک نقشه سایت اضافه کنید.

چند دلیل برای پیدا نشدن یک صفحه از سایت در نتایج جستجو وجود دارد:

اگر یک صفحه در فهرست قرار دارد اما عملکردی ندارد باید دستورالعمل های گوگل را برای وب سایت ها بررسی کنید.guidelines for websites

اگر این صفحه جدیدا افت رتبه زیادی داشته است ، سعی کنید آن را عیب یابی کنید.troubleshoot

اگر نسخه های مختلفی از یک صفحه دارید (به عنوان مثال یک نسخه موبایل و یک نسخه دسکتاپ یا دو URL که به همان صفحه اشاره دارد) ، گوگل یکی را به صورت معتبر و سایر موارد دیگر را نامعتبر در نظر می گیرد. بنابراین فقط به صفحه معتبر اشاره کنید. می توانید از ابزار بازرسی URL در یک صفحه استفاده کنید تا ببینید که آیا آن صفحه را تکراری در نظر می گیرد یا خیر URL Inspection tool

اگر هنوز نمی توانید سایت یا صفحه خود را در نتایج جستجو پیدا کنید، اقدامات زیر را انجام دهید.

مرحله ۲: درست کردن مشکل صفحات شناسایی نشده

هنگامی که مطمئن شدید که یک صفحه در نتایج جستجو وجود ندارد، نحوه تشخیص مشکل را بصورت زیر پیگیری کنید:

دستورالعمل‌های زیر فرض می‌کنند که شما یک حساب کنسول جستجو دارید، زیرا تشخیص مشکلات نمایه‌سازی با استفاده از کنسول جستجو بسیار آسان‌تر است.Search Console account

اگر سایت یا صفحه شما جدیدا ایجاد شده است، ممکن است در فهرست گوگل نباشد زیرا هنوز فرصتی برای فهرست کردن آن پیدا نشده است. پس از پست کردن یک صفحه جدید، کاوش در آن طول می کشد، و پس از آن زمان بیشتری برای فهرست شدن آن نیاز است. زمان کل می تواند از یک یا دو روز تا چند هفته طول بکشد، با نحوه کاوش گوگل در وب آشنا شوید: Learn how Google crawls the web

اگر اخیراً این سایت را خریده اید یا از شخص دیگری آن را گرفته اید این امکان وجود دارد که شما سایتی را دریافت کرده باشید که اقداماتی علیه آن ثبت شده باشد. صفحات سابقه در گزارش اقدامات دستی(Manual Actions report) و گزارش مشکلات امنیتی(Security Issues report)، هرگونه اقدام برجسته ای را که علیه آن ثبت شده باشد را نشان می دهد.

اگر اخیراً سایت خود را بازسازی کرده‌اید، یا به دامنه جدید یا https منتقل شده‌اید، صفحاتی که قبلاً عملکرد خوبی داشتند، ممکن است در صورت اشتباه در هنگام اجرای انتقال، رتبه ضعیفی پیدا کنند. برای رفع: از ۳۰۱ redirects استفاده کنید. (در آپاچی، می‌توانید این کار را با یک فایل htaccess. انجام دهید؛ در IIS، می‌توانید این کار را از طریق کنسول مدیریت انجام دهید.) اگر اخیراً به https منتقل شده‌اید، وجود هر دو آدرس http و https خود را در Google بررسی کنید. درباره نحوه جابجایی سایت خود با کمترین تأثیر در نتایج جستجو بیشتر بخوانید.Read more about how to move your site with minimal effect on Search results.

بررسی کنید که آیا اقدامات دستی در صفحه شما اعمال شده است یا خیر. اقدامات دستی باعث کاهش رتبه صفحه شما یا حذف کامل آن از نتایج جستجو می شود. گزارش اقدامات دستی باید راهنمایی هایی در مورد نحوه رفع عملکرد دستی شما ارائه دهد. برای حذف قانونی، درباره درخواست‌های حذف legal removal requests و خط‌مشی‌های حذف removal policies بیشتر بدانید.

بررسی کنید که آیا مشکلات امنیتی در سایت شما گزارش شده است یا خیر. مشکلات امنیتی می تواند رتبه صفحه شما را کاهش دهد یا هشداری را در مرورگر یا در نتایج جستجو نمایش دهد. گزارش مسائل امنیتی باید راهنمایی هایی در مورد نحوه رفع عملکرد دستی شما ارائه دهدCheck to see if any security issues have been reported on your site.

صفحه خود را با استفاده از ابزار بازرسی URL بررسی کنیدURL Inspection tool: